סיבים תזונתיים מעולש

הסיבים התזונתיים, למה הם טובים לנו?

הסיבים התזונתיים מגיעים אלינו אך ורק מן הצומח והם למעשה פחמימות מורכבות.

המוזר בסיבים תזונתיים הוא שהגוף שלנו לא יכול לעכל אותם או לספוג אותם, אז למה בעצם אנחנו צריכים אותם ואיך הם עוזרים לנו?

סיבים תזונתיים עוזרים לנו לשמור על המשקל זאת מכיוון שהם לא מתעכלים במערכת העיכול שלנו, הם חסרי ערך קלורי והם נותנים תחושת שובע. הסיבים עוזרים לנו לשמור על משקל.

מחקרים שיישמו בשנים האחרונות גילו שדיאטה לא שמרנית שהנבדקים התבקשו להוסיף לאוכל הרגיל שלהם 30 גרם סיבים תזונתיים ליום. התוספת הזו גרמה לירידה מסוימת במשקל ולירידה בלחץ הדם, זאת בנוסף לעמידות הגוף לאינסולין.

הסיבים התזונתיים משפרים את פעילות המעיים וגורמים ליציאות קלות ומניעת עצירות ואף להפך, אם יש שלשלו ו/או בעיה של צואה מימית, הסיבים התזונתיים עוזרים לצואה להיות מוצקה יותר ונכונה יותר.

 

ישנן עדויות מחקריות שקובעות שסיבים תזונתיים עשויים למנוע סרטן במעי הגס ואפילו למנוע טחורים. 
 

ידוע כי סיבים תזונתיים מצמצמים את הסיכון למחלות לב וליקויים בכלי הדם.

 

סיבים תזונתיים מסיסים (כמו באינדיגו) מאיטים את ספיגת הסוכר ואף משפרים את מידת הסוכר בדם, מה שהופך למשמעותי מאד עבור אנשים סוכרתיים.